Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Gråtrunkaren - 15 augusti 2008 06:14

Tja, det var ett tag sen man skrev nu. Ganska skönt att man har ett liv som det händer lite i så man inte hinner blogga jämt. Tänkte att jag snart sk berätta om min sista semestervecka. Den var ganska händelserik :-D

Men jag får ta det nästa vecka någon gång. jag hinner inte riktigt nu. För på måndag så skickar jag iväg min flickvän till usa i ett år.

Men det jag känner att jag vill berätta idag är om en märklig händelse igår.


Jag och min flickvän åkte nämligen och handlade på det lokala snabbköpet. När vi kommer till parkeringen så skriker jag -PARKERA DÄR! (jag satt brevid och anser inte det omanligt att sitta brevid och låta tjejen köra trotts att jag inte är stupfull) Hon svänger in på parkeringen. När hon svänger in så ser jag att det sitter ett äldre par i bilen som sitter parkerad mitt emot. Det märkliga är att gubben som sitter i bilen ser ut som en arg bulldog och blänger på oss. Jag gör en snabb genomgång i huvudet och funderar på om han är sur på mig för att jag har strulat med hans fru någongång under mina svartaår men inser snabbt att det verkar ganska orimligt med tanke på hennes höga ålder. När vi inte kan komma på varför han ser sur ut så skiter vi  i det och går in och handlar. När vi 20minuter senare kommer ut från affären så sitter paret fortfarande kvar i bilen. Märkligt är en tanke som dyker upp i mitt huvud. Vi lastar in våra kassar och sedan så hoppar vi in och backar ut från parkeringen. När vi backar så startar gubben sin bill blixtsnabbt och kör rakt fram och ut från sin parkering. Anledningen till att han var så sur var att han hadde nått den höga ålder där körkortet inte längre gäller för backning av bilen. Så han och frun fick snällt sitta och vänta i 20 minuter så att dom kunde köra rakt ut från sin parkering och på så sätt slippa backa. 

Det ska bli kul när man når den åldern /  Gråtrunkaren

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards