Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Då var det dags att redogöra lite för helgen!

Av Gråtrunkaren - 5 oktober 2008 21:20

Jag har haft den lugnaste helgen på väldigt länge. Har varit helt nykter och tagit det väldigt lugnt. Kände att jag behövde det och med tanke på att jag har misslyckats med det de senaste två helgerna när jag har sagt att jag ska vara nykter. Så det kändes som att det var dags nu. Dock så slapp jag inte ifrån festande. Min sambo ansåg att det skulle hållas förfest hos oss innan dom begav sig för att se på Maskinen i Eksjö. Det var väll ok tyckte jag. Vad jag då inte tänkt på är att jag inte har befunnit mig nykter i samma lägenhet som en förfest på flera år. Men plötsligt så kom det en öppning som kunde få slut på eländet. Jag fick förfrågan om jag kunde skjutsa dem till en förfest i Eksjö. Min första reaktion var ”inte en chans” men när jag sen insåg att det var ett bra sätt att få bort dom tidigt så sa jag att jag kunde köra dom vid kl 20:00. Vad jag inte tänkte på då var att jag inte har varit fyllechaffis på en fullsatt bil med idioter på minst 8år. Det tar 20min att få ner alla till parkeringen. Väl där så ser S en bil som släpper av någon. Han tar sig raskt dit och försöker skoja med bilföraren. Denne visar sig inte uppskatta att en spritstinkande person kör in sitt huvud i bilen och avbryter hans samtal med passageraren. Inte heller skämt som ”ska inte du köra oss nu” går hem. S ger upp och sätter sig snällt i våran bil. Det gör alla som är nypissade på parkeringen. Fast bilägaren själv A, har inte hunnit pissa ännu så han beslutar sig för att göra det nu. Han börjar med att pissa på vänster sida på sin motorhuv för att sedan fortsätta över till höger sida så att inte den ska bli avundsjuk på allt härligt piss som rinner omkring på bilen. Fast det är klart, allt piss kom ju inte på bilen. Minst hälften av urinet kom ju på hans väst som trilskades och skulle hänga ivägen när han pissade på sin bil.

När vi äntligen är påväg så måste man ha på stereon så högt så att det låter skit i högtalarna och alla måste skrika till varandra. Man måste även spela samma låt minst tre gånger på rad spela en annan låt för att återgå till den första låten minst tre gånger till osv. Alla sjunger med och jag får arga blickar från A om jag inte sjunger högt. AE tjatar hela resan om att vi måste stanna och röka. Tack och lov så lyckas jag avstyra det. Det skulle ta minst en kvart att få in alla i bilen om vi skulle göra ett stopp nu. A försöker bjuda mig på sprit. Jag anser inte att jag ska dricka när jag kör. A blir ilsk och besviken fast ändrar sig sedan och börjar tjata om hur kul det är att jag kör. Men han är lite besviken på att jag kör lagligt.


-Vart är T? Frågar A när vi börjar närma oss Eksjö

-Han är där bak. Svarar jag

-Är han inte med? Säger A förvirrat

-Jo han är där bak! Förklarar jag

-Ha ha ha! Glömde vi honom. Då kan jag ju göra såhär utan att någon blir arg. Säger A och slänger ut sin glasflaska på vägen så att den krossas.

Alla i bilen blir arga. A skiter i det.

Efter lite berusad navigering i Eksjö så befinner vi oss i ett lugnt bostadsområde där alla hoppar ut ur bilen och börjar pissa överallt. Alla utom A som inte vill hoppa ut. Han vill tuta istället. Jag anser att vi inte behöver alla närboendes uppmärksamhet när det står folk och pissar över allt och lyckas efter mycket besvär avstyra tutandet. För att visa sitt missnöje med detta så drar A ned sina byxor och kör in sin vita röv i bilen och fiser innan han går. Själv så beger jag mig hemåt. På vägen hem så ringer det i en kvarglömd telefon. Jag svarar i den. Det är AE som ringer och inser att jag har hittat A:s telefon som låg kvar i bilen. Fast det glömmer både hon och A lika fort och tror att mobilen är borta för gott. Sen så var min kväll lugn.


Det hemskaste med att se allt detta är att jag vet att jag inte är ett skit bättre själv.


/Gråtrunkaren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig m...

Av Gråtrunkaren - 6 juli 2009 18:42

Idag så skulle jag vara och jobba på högskolan i JKPG. (Det är där EU parlamentarikerna håller till just nu) Det var visst välldigt viktigt att göra klar några meningslösa soffor så att EU parlamentarikerna kan sitta i dem om dom skulle bli trötta ...

Av Gråtrunkaren - 21 februari 2009 11:07

Jag skulle ju berätta om vad som hänt under detta året hitintills lovade jag ju. Så det är lika bra att jag gör det nu. I det stora hela så har det ju varit lugnt. Detta mycket beroende på att nästan all min fritid gått åt till ett filmning och redig...

Av Gråtrunkaren - 20 februari 2009 06:47

Igår så gav jag en tjej på mc donalds en obehaglig upplevelse. Jag var lite smått hungrig igårkväll och orkade inte laga något att äta utan tog istället beslutet att jag skulle köra förbi mc donalds och köpa nått. I driven så beställde jag en qp. När...

Av Gråtrunkaren - 14 februari 2009 07:01

Tjosan i trosan!   Det var riktigt längesedan som jag bloggade nu. Förmodligen så beror det på att jag har varit väldigt lugn den senaste tiden och inte gjort några skandaler. Och gör man inga skandaler så finns det ju inget att berätta om. F...

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards