Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Singel, helgbråk och äggkastning

Av Gråtrunkaren - 19 november 2008 20:19

Då var det dags att printa ner lite vad som hänt sen sist. En av dom större grejerna som har hänt är att jag numera är singel och det kommer förmodligen medföra att jag den närmaste tiden kommer att ställa till med mycket dumheter . Nyblivna singlar har ju en tendens att göra väldigt mycket konstiga och dumma saker och jag är definitivt inte ett undantag. Jag gör ju dumma saker även när jag inte är singel så det kommer nog hända lite. Denna bloggen kommer ju såklart dra nytta av att jag är nybliven singel så den kommer nog att fyllas på med massa idiotsaker. Vad har hänt sedan jag blev singel då? Jo första helgen så hängde jag med mina polare ut på den lokala pubben. Efter den tillställningen så befann vi oss på stadens torg för sedevanligt lösdriveri och mingel med den lokala befolkningen. I detta yrande så stöter jag på två killar som jag inte känner igen dom verkar trevliga men jag tycker mig höra att den ena av dom pratar skånska så jag lägger snabbt in den skämtsamma kommentaren -Är du från skåne? Välkommen till Sverige! Han var inte från skåne. Nä det var han inte. Han var från Bossnien och ville bara höra ”välkommen till Sverige”. Detta resulterade i att det blev tjafs och det strömmade dit fler personer som bor i bostadsområdet kantarellen som var sugna på att slåss. Vi försökte förklara att det var ett skämt men det var det ingen som ville lyssna på. Min kompis fick ta av sig sin keps för att visa att han inte var skinnskalle och mig knuffade dom omkull. Dom såg väldigt besvikna ut när vi inte knuffade tillbaks eller ville slåss med dom utan istället valde att prata med dom. Det roliga var att dom tjafsade lite med varandra också. En kille som inte hade en aning om vad det handlade om kom springande och skrek -Bråka inte med dom hära killarna dom är typ bara 13år! Detta uttalande irriterade dom första killarna som säger – Va fan! Vi är inte 13, vi är fan 19. Den nyss anlände killens svar på det -A skit samma! Bråka inte med dom, bråka med någon som vill bråka istället. Vårat svar (-Fast vi vill ju inte bråka) dög tydligen inte så han kämpade på ganska länge. När vi gick därifrån så varnade dom oss från att visa oss på stan igen. Jag har varit på staden sen dess och är fortfarande vid liv så jag antar att det var ett tomt hot :-)


Min andra helg som singel ägnade jag mig åt att supaner mig och bete mig som en idiot! Det är så pinsamt så jag väljer att inte ens skriva om det i denna bloggen.


Under min tredje helg som singel så har vi grillkväll hemma hos mig och min manliga sambo. Vi roaross även med att sjunga in en superhitt. Inspelandet av låten gör att vi självklart även måste spela in en musikvideo. Det startar vi med på lördagsmorrgonen. På kvällen så super vi och beger oss till den lokala pubben. Jag hälsar på en tjej som jag känner men efter att jag har sagt hej så lyckas jag bara få ur mig konstigt svammelljud. Förmodligen så hade jag inte något vettigt att säga men jag försökte ändå att bedriva en konversation. Men det hela löste sig ganska bra ändå. På villket sätt då tänker säkert du. Jo det ska jag förklara för dig. Hon gick därifrån och jag slapp försöka prata mer :-)


Den fjärde helgen som singel så söp jag på fredagen. Det var bara jag som söp utav dom jag umgicks med. Dom andra försökte koncentrerasig på tv:n istället. Jag valde att fokusera på spriten. Det är välldigt intressant hur man beter sig beroende på hur ens sälskap är när man är full. Jag var as packad men lyckades ändå hålla en lugn profil. Visst dom märkte nog att jag var full men hade dom festat med så hade jag ju varit mycket mer stimmig och dryg. På lördagen så drog vi ihop ett grabb gäng som dansade och sjöng i bar överkropp. Detta var inte bara för personlig njutning. Nej ! Det fanns ett större syfte för hela händelsen och det var att filma fördigt musikvideon. Den blev klar och på kvällen så hade vi premiär och söp oss sedvanligt lördagsfulla för att ge oss ut på den lokala pubben. På pubben så lyckades jag somna i en fotölj (hur fan stavas det?) men jag vaknade ganska fort. Då reste jag mig och försökte leta efter någon att hänga med. Ganska snabbt så fick jag syn på min kära sambo så jag gick mot honom. -Hallå! Sa jag. Han tittade på mig med sina klara inteligenta ögon och lyfte sina armar mot mig (man kan lätt misstolka detta som att han ska ge mig en vänskaplig kram men så är inte fallet) och pekade finger med båda sina händer mot mig. Jag drog slutsattsen att han inte var sugen på att umgås med mig så jag gled vidare ner på dansgolvet där M kom stapplande och ville ta en dans. Efter det så yrade vi en stund och sen observerade jag när SH trängde sig i garderobskön utan att få stryk. Strongt gjort.


Ja där har ni mina fyra första helger som singel. Vad har hänt idag då? Jo jag har fortfarande kvar min huvudvärk som jag fick i måndags. Jag har sovit i firmabilen jämte vägkanten på vägen till Borås. Ställde en klocka så att jag inte skulle sova för länge. Men dagens höjdpunkt var ändå när jag körde bil inne i JKPG och ser tre pojkar i 12-14års åldern. Plötsligt när jag svänger ut på en mer trafikerad väg så kastar en av dom ett ägg på bilen. Jag skiter egentligen i sånt. Det är ju inte min bil men jag kände ändå att det inte var ok att göra så och sen så ville jag också ha lite kul. Jag lyckas att vända och får upp spåret på killarna som springer i panik. Vi har en 1,5 minuters biljakt i centrala JKPG men tillsist så splittrar sig grabbarna och den jag skulle kunnat fånga var inte han som kastade så jag kör bara långsamt jämte honom och blänger argt på honom. Han vågar knappt titta åt mitt håll men jag ser hu rädd han är så jag kör tillsist därifrån. Efter det så skarattar jag högt för migsjälv i bilen och ringer till mina jobbarkompisar och berättar om dagens dråpliga händelse.


Ja det var en uppdatering från mig.


/Gråtrunkaren

http://www.youtube.com/watch?v=Aqn5FjWLpQg  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig m...

Av Gråtrunkaren - 6 juli 2009 18:42

Idag så skulle jag vara och jobba på högskolan i JKPG. (Det är där EU parlamentarikerna håller till just nu) Det var visst välldigt viktigt att göra klar några meningslösa soffor så att EU parlamentarikerna kan sitta i dem om dom skulle bli trötta ...

Av Gråtrunkaren - 21 februari 2009 11:07

Jag skulle ju berätta om vad som hänt under detta året hitintills lovade jag ju. Så det är lika bra att jag gör det nu. I det stora hela så har det ju varit lugnt. Detta mycket beroende på att nästan all min fritid gått åt till ett filmning och redig...

Av Gråtrunkaren - 20 februari 2009 06:47

Igår så gav jag en tjej på mc donalds en obehaglig upplevelse. Jag var lite smått hungrig igårkväll och orkade inte laga något att äta utan tog istället beslutet att jag skulle köra förbi mc donalds och köpa nått. I driven så beställde jag en qp. När...

Av Gråtrunkaren - 14 februari 2009 07:01

Tjosan i trosan!   Det var riktigt längesedan som jag bloggade nu. Förmodligen så beror det på att jag har varit väldigt lugn den senaste tiden och inte gjort några skandaler. Och gör man inga skandaler så finns det ju inget att berätta om. F...

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards