Alla inlägg under september 2008

Av Gråtrunkaren - 28 september 2008 21:46

Jag har varit sjuk i veckan. Åkte hem från jobbet i tisdags. Återgick till jobbet i fredags. Inte för att jag var frisk utan för att jag tyckte att det var så tråkigt att vara hemma. Igår så var jag på torget och filmade någon slags dryg och meningslös modevisning. Efter det så gick jag hem och spelade in min senaste hit ”Torbjörnpromen”. När jag höll på med det så insåg jag att det skulle sitta fint med en öl. Jag köpte bara 6st öl i fredags så att jag inte ska bli så full i helgen. När jag är inne på min andra så ringer S och undrar om jag ska vara med och slurpa lite. Varför inte tänker jag och erkänner att jag redan har startat. Efter en stund så kommer S, A och L. Vi Svingar några bägare och beger oss till D där det ska vara fest. När vi är hos D så inser vi att det inte är så mycket drag ännu. Klockan är ju inte så mycket. Vi lyckas att få skjuts till Skånegatan där L bor. Jag och S vägrar följa med in till L och vänta på när han ska duscha. Vi väljer istället att sätta oss på en parkbänk vid ICA 1:an. När vi suttit där ett tag och bjudit LL på några öl så beslutar vi oss för att gå till S. Vi ska göra något där vet inte riktigt vad. På något sätt så hamnar vi hos hans grannar istället. S matar mig med öl hela tiden själv så får han rödvin av sina grannar. Detta visar sig vara något dåligt att ge till S som helt oväntat spyr fult av rödvin på deras matta. Sen är det lite svart en stund men på något sätt så släpar vi in mattan till S och han går och lägger sig. Själv så beger jag mig till D. Hos D är A, L och T vi partar lite och sen så svartnar det igen. Plötsligt så blir jag väckt. Jag ligger ute bredvid huset. Det är D som har hittat mig. Väldigt stor tur för mig. Dom andra är inte kvar och jag har ingen aning vad jag gör där. Han frågar ifall jag inte ska sova inne. Jag anser att det är ett bra förslag han ger mig och glider in och lägger mig i hans soffan. På morgonen när jag vaknar så smiter jag iväg med svansen mellan benen som efter någon risig bortamatch.

Under dagen så har jag varit hos min syster och hennes kille som fyllt år. Jag trodde halva dagen att det var bakfylla som jag led av men förstod tillslut att det är sjukdommen som blivit mycket värre igen. Man ska inte sova utomhus såhär års.


/Gråtrunkaren

Av Gråtrunkaren - 21 september 2008 22:11

Det har varit en misslyckad helg om man ser till mitt mål för helgen ”att var nykter”. Under lördagsförmiddagen så var jag på släktträff. Jag avskyr sådana tillställningar. Men det var ganska ok jag snackade mycket med min syssling som jag umgicks mycket med för. När jag sedan lyckades smita från träffen så tyckte jag att jag varit så duktig att jag kunde ta en öl. Jag öppnade en. När jag gick och myste med den så kom A hem. Han undrade om jag skulle med till S och ta några kalla. -Jag kan hänga med och ta några men jag går nog hem tidigt för jag är så trött. Svarade jag

Hos S blev det fullt ös och på något sätt så försvann tröttheten. Något som däremot drabbade mig var berusningen. Jag blev as full och gled vidare till stadshotellet. Där träffade jag min syssling igen. Jag träffade även några andra av mina sysslingar. Vet inte riktigt vad jag sa till dem. I stort sett allt är väldigt suddigt. Plötsligt så befinner jag mig på efterfest hos J. Det är han, jag och Å som är där. Å har tappat sin telefon och när vi ringer till den så visar det sig att den finns på polisstationen. På något märkligt sätt så lyckas vi få polisen att hämta oss och köra oss till stationen där vi hämtar mobilen. Jag tjatar hela resan på en av poliserna. Han är bror till min morbrors fru och dom var med på släktträffen tidigare på dagen. Jag anser att detta är info som han vill ha berättat för sig efter kl 4 på natten när han har jobbat länge. Tyvärr så vill dom inte köra oss hem från stationen sen så vi får gå hem. Jag är hemma vid halv fem tiden. Det är ganska sent om man tänker på att jag tidigare hade hävdat att jag skulle lägga mig tidigt.

När jag vaknade idag kl 9 så frågade A om jag skulle med honom S och FL på tipps promenad. Det skulle jag. Jag var ju fortfarande full och tycker att tipps promenad låter som typ det coolaste man kan göra. Jag springer och skuttar under hela promenaden och är på gott humör. Men när vi sedan kom hem från den så blev jag av någon konstig anledning väldigt dålig. Så nu har jag legat och tyckt synd om mig själv. Fan jag tror att jag håller på att bli sjuk också.


/Gråtrunkaren

Av Gråtrunkaren - 13 september 2008 18:55

Nu har vi varit ute på stan ett tag och jag har lite uppdateringar att dela med mig av.


1. A ville inte köra gocart innan. Vi tvingade honom. Han vann och tyckte det var det roligaste som finns att köra gocart.


2. Jag hittade mitt bortsupna och spärrade kort i min plånbok.


3. Vi gick till "Och himmelen där till" och skulle ta en öl vid kl 17:20. Vi blev dock inte insläppta. Vi hade tydligen varit där igårkväll och inte blivit insläppta då heller. Vakten var av den åsikten att vi inte hade uppträtt på ett trevligt och städat sätt. KONSTIGT!


Nu laddar vi med lite grogg. Vi har bokat bord på Heléns krog vid kl 21. Hoppas vi kommer in :-)

Av Gråtrunkaren - 13 september 2008 11:34

Hej igen!


Befinner mig nu i Midsommarkransen. Har lite svaga minnen från gårdagen. Jag valde att dricka sprit på vägen hit igår. Anledningen var att jag inte är något bra på att dricka öl och försöka hålla mig från att pissa. Det brukar inte vara så populärt att ta pissepauser var tredje mil. Så det fick bli sprit. Det gick bra att dricka sprit.

Vi lyckades dock få HA på halsen igår. Eller vi och vi. A fick HA eftersig bara för han råkade få en tjejs bröst i sin hand och då blev hennes polare lite ilsk på honnom och hotade med sin HA brossa som var utanför. Förmodligen så var hon bara avis på den andra bruden.  A tyckte förmodligen att det var lugnt att fastna med handen i bröstet för han hade ju hålt henne i handen tidigare. Anledningen till handhållandet var att dom hade brutit arm så det kanse inte räknas som någon kärleksrelation.

 Vi försökte även ta oss in på andra ställen men det lyckades inte så bra för vi hade M med oss. Han har en förmåga att inte bli insläppt på ställen. så vi avslutade kvällen på en statoil mack och köpte mat innan vi gick hem. Något positivt från kvällen är att jag lyckades att supa bort mitt kort så jag har inga pengar längre.


Planerna för dagen är att vi ska åka till Solna och besökas "Korv Ingvar". Det ska bli spännande att få beställa en igelkott (mos med nedstuckna strips i) och avnjuta den.


Hej då!

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards