Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

Sanningen har fått en yxa i huvudet!

Av Gråtrunkaren - 14 februari 2009 07:01

Tjosan i trosan!


Det var riktigt längesedan som jag bloggade nu. Förmodligen så beror det på att jag har varit väldigt lugn den senaste tiden och inte gjort några skandaler. Och gör man inga skandaler så finns det ju inget att berätta om. För ärligt talat vem orkar läsa om någons vanliga jävla dag. Så nu tänkte jag redogöra lite för vad som hänt av vikt under 2009 hitintills.


Mitt festande har varit under all kritik. Jag har inte lyckats att ställa till med någonting speciellt. De flesta gångerna har jag sommnat och suttit i någon soffa eller fåtölj med "bruten nacke". Kanske beror det på att jag har hunnit uppnå en ålder av 30 år eller så har inte festerna varit så kul. Man kanske skulle jobba lite mer som företag och föreningar gör när det gäller fest. Vad jag menar är att man kanske skulle träffas några st på tisdagen helt nyktra och utvärdera helgens fest och komma på lösningar på vad som kan förbättra nästa helgs fest.Jag skulle kunna tänka mig att ett mötesprotokoll skulle kunna se ut ungefär såhär.


Protokoll från intresseföreningen ALKOHOLISTERNAS möte 17-2-2009


Närvarande på mötet är:

Ordförande   Alexander Davidsson

Kassör   Rulle Rövare

Sekreterare   Jan Banan

Deltagaransvarig   Idi Oten

Alkoholansvarig   Park Bänken


1. Ordförande Alexander förklarar mötet öppnat


2. Förfestkokal

Under de senaste mötena så har det kommit fram vissa synpunkter på förfestlokalen. Därför tillsattes en grupp (Alexander Davidsson och Park Bänken) under föregående möte som under helgen skulle titta extra noga på om våran förfestlokal motsvarar de krav som ställs för att få en lyckad förfest. Här följer deras rapport:


Vi har under helgen extra noga studerat hur våran förfestslokal (Rulles 2:a) motsvarar våra krav på en fullgod förfests lokal och kommit fram till följande saker:

1. Antal officiella sittplatser i lokalen uppgår till 8,5 st (tre hela köksstolar + en som är halvtrasig alltså 0,5, en tresitts soffa, en snurrfåtölj och en fotpall som med fördel kan användas som sittplats.Vi har medvetet valt att inte räkna med de två stolarna på balkongen eftersom de behövs till rökarna). Under våra studier så har vi kommit fram till att det bör finnas minst 12st officiella sittplatser innan man blir tvungen att börjar nyttja bord bänkar och fönster.

Lösning på detta problem skulle kunna vara att köpa in ihopfällbara stolar.


2. Tillgång till öl/vin/grogg glas har under senare tid minskat. Förmodligen beror det på att tidigare fester har hållit en hyfsat hög klass med mycket glaskrosseri.Tyvärr så har det visat sig att det inte alltid är roligt med krossat glas på festen. För två fester sedan lyckades nämligen Jans syrra (Fitt Mia) att skära upp sin fot då hon inte såg sig ordentligt för när hon traskade fram i lokalen. Detta ledde till att (enligt egen utsago) Rulle hade ett helvete att städa bort allt blod två dagar senare.

Lösning på detta problem skulle kunna vara att vi köper in stora engångsglas och en spritpenna. Sedan så delar vi ut ett glas till varje deltagare och låter dom märka sitt glas med sitt namn. Någon bör dock få ansvaret för att gömma pennan när alla har märkt sitt glas. Ty det har visat sig att spritpennor fungerar alldeles utmärkt på väggar, möbler och människor.


3. Tillgång till toalett har visat sig fungera väl trots att det bara finns en. Men folks uppfinningsrikedom har visat sig vara tillräklig för att lösa detta problem. förmodligen handlar det om att de flesta festdeltagare bara behöver uträtta ettan när de ska till toaletten. Under föregående fest så noterades följande platser som ersättningstoalett för den riktiga. Diskhon i köket användes flitigt, detta gällde även balkongen (för den tävlingsinriktade kan vi rekommendera balkongen där brukar nämligen en längdpissartävling äga rum)Jan visade att det går alldeles utmärkt att pissa i en blomkruka. Några minus när det gäller folks uppfinningsrikedom är följande saker: Att pissa i ölglas och ställa dom på bordet igen kan lätt leda till att någon (Idi Oten) kan råka förtära någon annans urin mot sin vilja. Det är heller inte uppskattat av varken Rulle eller Rulles granne att pissa in i hennes brevlåda (även om kärringen gott kan ha det). Den redan dåliga stämningen mellan Rulle och hans grannar blir inte bättre av detta. Om Du befinner dig på den riktiga toaletten och gör tvåan och pappret visar sig vara slut så skrik på hjälp så fixar Rulle papper. Rulle anser nämligen inte att det är trevligt att efter en söndagsdusch inse att handuken han håller på att torka sin rena kropp med under gårdagen användes till att tork någons inte alls rena bakparti (får Rulle reda på vem det var så dödar han den personen).


I det stora hela så fungerar Rulles 2:a mycket väl men om vi arbetar på att lösa de saker vi har tagit upp så kommer det förmodligen bli ännu bättre.


Alexander Davidsson   Park Bänken



3. Musiken

 Det har visat sig att olika festdeltagare har olika musiksmak. Det är tydligen inte uppskattat av alla och speciellt inte av festdeltagare av kvinnligt kön att enbart spela Eddi Medusas geniala och mycket smakfulla musik på förfesten. Det har visat sig att antalet festdeltagare (mest damer) minskar drastiskt efter ett tag. För att råda bot på det så ska Park Bänken tills nästa möte försöka ta reda på vad för slags musik som attraherar damer. Han får det uppdraget eftersom han när han gick i nian hade en tjej i två veckor.


4. Rekrytering av festdeltagare

 Under den senaste tiden så har det blivit färre och färre personer på våra förfester. Detta är en trend som vi måste vända. Vårat mål för nästkommande fester är att drastiskt öka antalet festdeltagare. Vi planerar även för att försöka utjämna könsfördelningen från nuvarande 15% tjejer 85% killar till en mer behaglig siffra. Vårt första delmål är 35% tjejer 65% killar. Detta hoppas vi på att kunna nå inom 7st fester. Vårt slutmål för könsfördelningen är 55% tjejer 45% killar. Detta mål hoppas vi nå innan årsskiftet.

Hur ska vi uppnå målen?

För att öka antalet kvinnliga festdeltagare så ska vi sluta bjuda Jonas Anderson, David Väänänen, Amir Kracitch och Hanna Metermedta. Dessa personer har alla en uppsjö av dåliga egenskaper som gör att många personer av kvinnligkaraktär men även män under senare tid valt att avstå från våra fester. Uppdraget att meddela dessa personer att de inte längre är välkomna till festerna går till Jan Banan. Vi ska även hjälpas åt att städa Rulles lägenhet innan festerna. Detta gör vi för att det har framkommit vissa klagomål från tjejer på den rådande hygienen i lokalen. Vi ska i fortsättningen även bära kläder när vi har fest (åtminstone dom första 4 timmarna när det fortfarande finns chans att det kan komma fler personer). Dusch innan fest är även något som vi bör försöka hinna med. Musiken (det som nämns i punkt 3). Tänka på att även vara trevlig mot fula tjejer då de kan ha snygga kompisar som de kan ta med till nästa fest. En komplimang skadar aldrig. Förslag på komplimanger: snygga rattar, schyst röv, va söt du är och liknande saker. Att berömma en tjejs kläder är alltid uppskattat. Det beslutas även att Idi Oten ska försöka bli kompis med Olle Adolfsson eftersom det alltid hänger mycket brudar runt honom.

För att öka antalet manliga deltagare så måste vi bara jobba på att öka antalet kvinnliga deltagare.



Ja ni fattar vad jag menar med det här att man borde sköta fester som man sköter föreningar och företag.

Fasen vad jag snöade iväg på det här med fest. Nu hinner jag ju inte skriva om vad som hänt sen sist. Ja ja. Det får jag väll göra nästa gång jag bloggar.


Hej å hå luden tå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig m...

Av Gråtrunkaren - 6 juli 2009 18:42

Idag så skulle jag vara och jobba på högskolan i JKPG. (Det är där EU parlamentarikerna håller till just nu) Det var visst välldigt viktigt att göra klar några meningslösa soffor så att EU parlamentarikerna kan sitta i dem om dom skulle bli trötta ...

Av Gråtrunkaren - 21 februari 2009 11:07

Jag skulle ju berätta om vad som hänt under detta året hitintills lovade jag ju. Så det är lika bra att jag gör det nu. I det stora hela så har det ju varit lugnt. Detta mycket beroende på att nästan all min fritid gått åt till ett filmning och redig...

Av Gråtrunkaren - 20 februari 2009 06:47

Igår så gav jag en tjej på mc donalds en obehaglig upplevelse. Jag var lite smått hungrig igårkväll och orkade inte laga något att äta utan tog istället beslutet att jag skulle köra förbi mc donalds och köpa nått. I driven så beställde jag en qp. När...

Av Gråtrunkaren - 26 december 2008 06:56

Då var det dags att återigen redogöra liteför vad som hänt sen sist. Det var ju et tag sedan jag skrev så det kommer nog bli lite rörigt antar jag för det har hänt en heldel.   Yrkesgrupper i krig Bland annat så har jag upptäckt at det finns någon ...

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards