Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

En fundering kring rödhårighet

Av Gråtrunkaren - 21 februari 2009 11:07

Jag skulle ju berätta om vad som hänt under detta året hitintills lovade jag ju. Så det är lika bra att jag gör det nu. I det stora hela så har det ju varit lugnt. Detta mycket beroende på att nästan all min fritid gått åt till ett filmning och redigering. Så därför får jag hämta några höjdpunkter ur mitt arbetsliv istället.


När vi var och jobbade på en skola så så var jag i ett rum och jobbade själv plötsligt så kommer min kollega P och går igenom rummet för att gå in i nästa rum. När han är på väg in i det andra rummet så vänder han sig mot mig och säger högt och tydligt.

-Hallå din jävla slampa! Gör du någon nytta eller?

Vad P inte har lagt märket till är att i rummet han går in i så sitter det en lärarinna i 35års åldern vid katedern. Hon tittar upp från sina papper och deras blickar möts. Jag måste medge att det var mycket underhållande att höra honom förklara att han menade mig i rummet intill och inte henne. Och att han inte brukar tilltala människor han inte känner på det sätte. När det gäller P så är han bra på att vara rolig utan att tänka på det. Våra rödhåriga chef har nyss fått en dotter. När N och P sitter och pratar med honom om det så frågar P plötsligt.

-Är hon rödhårig hon med?
-Ööö. Ja vadå? Svara chefen undrande
-Nä man har ju hört endel om rödhåriga tjejer. Svarar P helt kallt

Detta kommer förmodligen leda till att våran chef kommer att börja färga håret på sin dotter i väldigt tidig ålder. Hur ska han tolka ett sådant uttalande. Är det ett possitivt eller negativt uttalande. Vill man höra något sådant om sin nyfödda dotter som har ganska långt kvar tills hon ska busa i bingen. Jag antar att man inte vill fokusera sina tankar på sånt. Men tack vare P så har våra chef nu fått göra det.

En måndag på jobbet så mådde jag lite konstigt på morgonen. Men jag ansåg att jag kunde jobba ändå så jag åkte iväg till jobbet. Jag är inte en sådan person som kan mycket om hur kroppen funkar det är därför jag inte är läkare. Men denna morgon så diagnostiserade jag mitt konstiga mående som en följd av gårdagens enorma intag av grill chips. När det var dags för frukost så åt jag ytterst lite. Jag var inte riktigt sugen kände jag så jag fick bara i mig en halv smörgås. Jag skulle under dagen vara på jordbruksverket och jobba. Jordbruksverket är en enda stor labyrint som för mig som inte är der så ofta kan vara svår att hitta i men det gick under denna dagen ganska så bra. Vad som däremot inte var bra var min kropp. Jag blev sämre och sämre undertiden jag var där. Jag började svettas som en gris och må mer och mer illa. När jag var inne på en dams kontor och jobbade så kände jag att jag verkligen måste spy nu. Så jag traskade bestämt ut från hennes rum (helt vit i ansiktet) och försökte hitta en toalett. Detta lyckades jag inte med. Då beslutade jag mig för att gå ut. Nu är det såhär att man kommer inte ut från jordbruksverket utan kort och kod. Kort och kod var inte något som jag hade så jag letade mig ut till lastbryggan. Där var tyvärr inte portarna öppna så jag insåg att omm jag inte ville spy på golvet så måste jag lägga mig ner och det nu. Så jag lägger mig på det kalla betong golvet på lastbryggan bakom en hög med pallar. Där blir jag liggandes i minst 10minuter. Det passerar folk hela tiden men dom ser mig som tur är inte bakom pallarna. Hade någon fått syn på mig hade dom förmodligen ringt snuten för jag måste ha sett ut som en pundare där jag låg och kved. Efter ett tag så känner jag mig lite bättre och beslutar mig för att gå in igen och slutföra mitt arbete. Jag hade nämligen inte mycket kvar. När jag har gjort det så lyckas jag hitta någon som kan släppa ut mig till min bil. Jag beslutar mig för att nu är min arbetsdag slut för denna dag och ringer kontoret och medelar att jag åker hem. Sedan så startar jag min 7mil långa hemfärd. Detta visar sig inte vara helt lätt. Jag får vid tre tillfällen stanna bilen och lägga mig att sova i ca en halvtimme eftersom jag inte har ork kvar i kroppen att sitta upp och köra bilen. Jag får även göra ett fjärde stopp där jag får spy upp den lilla näringing och allt vatten jag har satt i mig under dagen. När jag har gjort det så mår jag genast mycket bättre och orkar att köra resterande delen av vägen hem. Väl hemma så går jag omedelbart och läggermig. Jag sommnar direkt. När jag efter några timmar vaknar till liv igen så tänker jag att det vore mysigt att släppa en fis. Detta visar sig vara en dålig idé som leder till att jag får bege mig till duschen och även köraigång en maskin tvätt (kanske lite mer info än vad du ville ha).
Så vad jag vill ha sagt med detta är…..öööö jag vet egentligen inte…..jo! Ställ inga egna diagnoser om du inte är utbildad läkare. Det du tror beror på chips kan mycket väl vara magsjuka istället.

Tja detta är vad jag kan komma på som har hänt som kan vara av vikt att ta med i sin blogg.

Nu ska jag snart åka till Halmstad på 20 och 25 års kalas så förhoppningsvis ska jag lyckas att ställa till med något spektakulärt att skriva om där.

/ Gråtrunkaren

 
 
Ingen bild

Tilda

22 mars 2009 01:17

Jag sitter och skrattar hogt for mig sjalv. Det ar ett hogt betyg, du borde skriva for nan tidning eller nat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig m...

Av Gråtrunkaren - 6 juli 2009 18:42

Idag så skulle jag vara och jobba på högskolan i JKPG. (Det är där EU parlamentarikerna håller till just nu) Det var visst välldigt viktigt att göra klar några meningslösa soffor så att EU parlamentarikerna kan sitta i dem om dom skulle bli trötta ...

Av Gråtrunkaren - 20 februari 2009 06:47

Igår så gav jag en tjej på mc donalds en obehaglig upplevelse. Jag var lite smått hungrig igårkväll och orkade inte laga något att äta utan tog istället beslutet att jag skulle köra förbi mc donalds och köpa nått. I driven så beställde jag en qp. När...

Av Gråtrunkaren - 14 februari 2009 07:01

Tjosan i trosan!   Det var riktigt längesedan som jag bloggade nu. Förmodligen så beror det på att jag har varit väldigt lugn den senaste tiden och inte gjort några skandaler. Och gör man inga skandaler så finns det ju inget att berätta om. F...

Av Gråtrunkaren - 26 december 2008 06:56

Då var det dags att återigen redogöra liteför vad som hänt sen sist. Det var ju et tag sedan jag skrev så det kommer nog bli lite rörigt antar jag för det har hänt en heldel.   Yrkesgrupper i krig Bland annat så har jag upptäckt at det finns någon ...

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards