Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Smygande, Julbord och yrkesgrupper i krig

Av Gråtrunkaren - 26 december 2008 06:56

Då var det dags att återigen redogöra liteför vad som hänt sen sist. Det var ju et tag sedan jag skrev så det kommer nog bli lite rörigt antar jag för det har hänt en heldel.


Yrkesgrupper i krig

Bland annat så har jag upptäckt at det finns någon form av motsättningar emellan lastbilschauförer och skolvaktmästare. Jag var nämligen för några veckorsedan på en skola dit jag hade beställt en direkt lastbil så att jag själv slapp lasta och köra dit skiten. När jag och skolvaktmästarna togemot lastbilen så började någon form av maktkamp direkt och jag blev mitt emellan. När jag var stod med vaktmästarna och lastbilschaffisen inte hörde så vräkte dom på medkommentarer som: "Han är kung i sin egen hytt" "Varför gör han så idioten?" "Ska han inte göra någonting?" "Typiskt en sådan där som tror han vet allt". När jag sen stod med lastbilschaffisen och inte vaktmästarna kunde höra så satte han igång: "Dom där lata jävla vaktmästarna kan gott få jobba lite" "Dom dricker ju kaffe hela dagarna" "Dom har väll inte gjort något vettigt sen förra veckan". Sen så höll det på så. Det var en märklig sitts att vara mitt emellan dessa två grupper och inte hålla med eller säga emot någon av dom.


Julbordet

Jag har även varit på julbord med mitt jobb. Detta visade sig bli en aningen hårdare tillställning än jag väntat mig. Vi brukar köra julbord ihop med våra kolegor i Skövde och så gjorde vi även i år. Det var skövdes tur att bjuda detta året så vi skulle till dom. Detta resulterade i att vi på fredagen fick sluta lite tidigare för att hinna dit. Jag bor ju allra längst från skövde utav alla men jag insåg att jag ändå skulle hinna åka hem till mig och ducha och göra mig iordning inför kvällen. Vad jag däremot inte hade tänkt på var det att de var snökaos just denna fredag. När jag sitter i bilen på väg hem så hör jag ett trefik medelande på radion som sger att en lastbil har fastnat i en backe just på den vägen jag kör på. Det har billdats köer. Fan! Tänker jag. Nu kommer jag inte hinna. Men sen tänker jag till e gång till och börjar ringa runt lite för att få reda på om någon vet någon alternativ liten väg jag kan köra. Detta gör T. Han tippsar mig om en väg. Jag svänger in på den vägen och undviker bilkön. Men det tar en liten stund extra att köra denna vägen och jag börjar fundera på om det kanske hade varit bättre att ställa sig i bilkön och hoppas på att dom bärgat bort lastbilen fort. Detta visar sig vara en felaktig tanke för på radion kommer nu ett nytt medelande. "Det står nu tio lastbilar i backen. Skönt jag valde rätt och nu är jag ju nästan hemma. När jag ska parkera på parkeringen utanför min lägenhet så lyckas jag köra fast och låsa en hel del bilar. Det tar minst 20min att få loss bilen och lyckasatt parkera den så den inte är ivägen för andra. Tack och lov så är min manliga sambo hemma och kan hjälpa mig att lösa situationen. Jag rusar in och tvättar min kropp snabbt, klär på mig och slurpar i mig en snabb öl. Min sambo får skjutsa mig till grannstaden därifrån har jag ju skjuts till Skövde. Jag och min jobbarkompis hade ju räknat med att vi skulle hinna äta ihop inan vi skulle bege oss så blir nu inte fallet. Jag tar svängen förbi Mc Donalds och vräker i mig maten i bilen (det är ch 4,5 h tills vi ska få julbord). När jag kommer till grannstaden så traskar jag upp till min jobbarkompis och vi värmer till lite vit glögg och dricker den och lite öl. Sen värmer vi på ännumera glögg som vi häver upp i en termos så att vi kan ta med oss den.

God glögg

Det är ju ändå ca 18mil till skövde så vi vill ju inte riskera att gå torrt på vägen dit. Sen kommer våran droska och hämtar oss. Det är L som kör (han är troende i någon frikyrka och kör alltid. Detta är bra för oss andra som är troende alkisar)och fram sitter även A från kontoret. Hon gillar även hon glögg. På något sätt så hinner vi få i oss en del berusningsdryck på vägen till Skövde för när vi kliver ur bilen där så känns det att alla mina fem sinnen inte jobbar helt korrekt som dom ska. Detta stör mig dock inte mycket. Nej för när vi kommer in på den nya dyra utställningen i Sövde så serveras vi champange. Jag och N är inte svårövertalade att dricka det. Nä vi dricker det så gärna att det snart tar slut. Men en av tjejerna i skövde vet att en av säljarna där har en flaska rött i sitt skåp. Hon frågar snällt om vi inte kan öppna de. Det får vi. Dessvärre är det ingen annan än jag och N som hinner dricka ur den innan den är slut. Både jag och Nlyckas även spilla ut en del rödvin på utställningen. Tack och lov så häver vi inget på något dyrt utan bara på saker som går att torka av. utställningen

Vi kör lite tävlingar och minglar lite till innan vi ger oss av till julshowen med tillhörande julbord. Just den delen av kvällen minns jag dock inte så mycket av efersom min hjärna har valt att stänga av just minnesdelen för att få kapasitet till att bedriva andra viktiga funktioner som en berusad kropp kan ha nytta av. Typ andning. Hjärnan har förmodligen även stängt av andra viktiga funktioner så som omdöme, fullt fungerande balans, förmågan att tänka efter före man säger nått, förmågan att hålla sig vaken och många andra viktiga funktioner för en normal människa. Men jag lyckas på något sätt ändå komma med bilen hem. Detta känns mycket bra eftersom jag ska bli hämtad av L (Vem L är kommer jag berätta närmare om lite längre ner i denna blogg) som ska köra hem mig från granstaden på natten. Tyvärr så har jag ju inte förmågan att hålla mig vaken på vägen hemmåt så när jag piggnar till så är vi redan framme i grannstaden när jag ringer till L och säger att hon kan komma och hmta mig nu. Hon förklara vänligt men bestämt att jag är en idiot. Jag kan inte mer än hålla med. Jag beslutar mig för att vänta på henne hemma hos N. När vi väl kommer in till honnom så tycker vi att det är en bra idé att dricka upp det sista av glöggen som står kvar.God glögg

Sen tar vi även en varsin öl. Jag kan säga som så att detta inte var ett så smart drag eftersom jag redan hade berusningsdryck som kan få mig att må dåligt i en vecka i min kropp. Men vi valde ändå att slurpa i oss lite till för att vara riktigt säkra på att vi inte skulle hinna nycktra till. Jag hittar även en kniv som jag roar mig med. Jag kuttar upp en banan.

KnivenBananen

Detta känns ju som ett helt normalt tilltagande av en berusad person. Eller? Ja ja. L kommer iallafall och hämtar mig och jag följer med henne hem och sover där. Jag blir även liggandesdär till kl 17:00 dagen efter. Jag har nämligen ingen vidare lust att göra så mycket annat än att ligga just i sängen den dagen. L däremot är på lucia på torget och ute bland vanligt folk så jag ligger där i min ensamhet och kvider. Något som jag förmodligen var värd. På eftermiddagen så kör L hem mig hon släpper mig en bit ifrån min lägenhet så att ingen ska se att hon har kört hem mig. Jag lunkar sakta upp till min lägenhet där min sambo har fest. Det måste se mycket trevligt ut när det kommer inlunkandes en kille vid fem tiden i gårdagens festkläder.


Vem är då L

Då har det blivitdags att förklara vem L är. L är en mycket söt, trevlig, supersexig, härlig, snygg och underbar tjej som jag för någon månadsedan lyckades görabort mig fullständigt för.  Vi var på samma fest och jag kännde att det var mysigt att hålla mig i närheten av henne under den kvällen. Vi hadde egentligen aldrig pratat med varrandra på riktigt men jag kände ändå att hon var en trevlig tjej som jag tyckte om. För att imponera på henne så visade jag upp min fina talang att sjunga frikyrkliga sånger. Det var tyvärr en viss person som filmade och la ut på facebook när hon jag och X står i en ring och sjunger "dit där rosor aldrig dör" (men det kommer i till sen).Jag minns tyvärr inte så mycket mer av den kvällen förens jag befinner mig på efterfest. Där brottar jag ner J eftersom jag blir sur på henne när honn vinner i fyra i rad över mig. Jag snor även med mig en bricka från fyra i radet för att visa mitt missnöje. Mitt i detta tumultet så kommer L och en manlig J till efterfesten jag känner då att jag vill prata lite med L. Jag lyckas bli ensam med henne i köket och får där min chans att ge henne en hur lång som helst kärleksförklaring. När jag är klar så ser L helt vettskrämd ut. Det lyser skräck ur hennes ögon. Själv så känner jag mig ganska så nöjd. Jag bäddar ner henne i en soffa och går sedan hem och läggermig. När jag vaknar dagen efter så känner jag mig däremot inte så nöjd. Jag mår riktigt psykiskt dåligt och ångrar stora delar av det sista jag gjorde under efterfesten. Det känns i hela kroppen att jag inte vill vara ensam nu så jag traskar upp till A där min sambo och R finns. Där loggar jag in på A:s facebook och sabbar så mycket jag kan för att jag vill att även hon ska få må lite dåligt. Man vill ju inte vara själv om att göra det. Jag vet inte varför jag tyckte att hon förtjänade att må dåligt men jag hade säkert en bra anledning.Eller? Sen åker vi och äter pizza. Dit kommer även en tjej jag aldrig har träffat tidigare.Jag mår fortfarande väldigt dåligt och känner att jag är en idiot. För att förstärka denna kännslan ännumera så börjar jag drygamig som fan med tjejen jag aldrig träffat innan. Jag drar en massa dåliga sexskämt till och för henne hela tiden för att hon ska tycka illa om mig och förklara för mig att jag är en idiot. Dessvärre så skrattar hon bara åt mig så min plan lyckas inte helt. Sen mår jag dåligt resten av dagen. Dagen efter på jobbet så väljer jag att stå ute hela dagen i världens kallaste blåsigaste och snöigaste oväder. Mina jobbarkompisar frågar om jag inte vill byta men jag hävdar att jag förtjänar att stå ute i skiten. P håller med om att jag gör det. Han förklara också att jag inte förtjänar att må bra. N däremot kör en lite mer förstående stil och förklarar att jag måste ringa till L och prata med henne. Jag förklarar att jag inte vågar det för jag skäms alldeles för mycket. P förklarar att jag är en idiot. N säger -men du sa ju själv att hon var bra så då kan det väll inte vara så farligt att ringa till henne. Jag förklara att jag är en mesig idiot som inte kommer våga att ringa till henne. N hävda att jag måste ringa till henne för jag ska slippa må så dåligt. På kvällen så kör jag en fegis där jag skickar ett mail där jag ber om ursäckt för mitt beteénde under lördagskvällen. Jag fram håller även att jag hoppas att vi kan fortsätta vara vänner. På morrgonen dagen efter har jag fått ett svar där L skriver att det är ok. Jag ljuger under dagen för mna jobbarkompisar och hävdar att jag har ringt och pratat med henne fast jag egentligen bara har mailat. Men jag inser att det är alldeles för mesigt för att erkänna. På kvällen så dycker filmen med oss tre när vi sjunger "Dit där rosor aldrig dör" upp på facebook. Det är min trevliga sambo som lagt upp den. Jag försöker få honnom att plocka bort den. Han vägrar. Det visar sig senare att det är fler som vill ha bort filmen L är riktigt förbannad på A och kräver att han ska ta bort filmen. A vägrar. Under veckan så inser jag att jag måste göra något så att filmdjävlen försvinner så jag lägger upp en massa bilder på min sambo när han leker kalle anka (kalle anka lekar men genom att ha kläder på överkroppen men inte på underkroppen)

Carl anka

Jag startar även en facebook grupp tillägnad kalle ankan. Tyvärr så biter inte detta på min sambo. Han vägrar ta bort filmen och låter glatt bilderna på honnom ligga kvar på nätet. Veckan rullar på och snart är det återigen helg. Jag känner att jag ska ta det lite lugnare under denna helgen så jag är nyckter på fredagen. Det enda som händer på fredagskvällen är att jag och J (hon som jag brottade ner efter en hård fyra i rad match) åker och köper likadana kläder. Detta kan tyckas märkligt men vi ska ha dom som en uniform dagen efter då vi ska åka på paintball i urskogen. På lördagsmorgonen klär jag på mig min uniform går ner till min bil och sätter mig i den. Jag lägger ur handbromsen sen vänderjag mig om och börjar styra med något i baksätet. Då plötsligt smäller det. Min bildjävul har rullat rakt in i en annan bil. En härlig start på dagen. Min högra framlyckta är krossad (jag ska besiktiga bilen på tisdagen) som tur är så blir det inte ett märke på bilen jag rullat in i. Fast det hade inte varit så farligt ändå för det är min egen jobb bil. Jag orkar inte bry mig om detta just nu så jag samlar ihop glaset och slänger in det i bilen sedan åker jag och hämtar J och vi åker och spelar paintball.

Paintball 

Jag är lugn under dagen och även under kvällen. Jag känner att jag inte ska dricka enmassa och ställa till det för mig denna helgen. Så jag går och lägger mig ganska skapligt. På morgonen efter så går jag upp och kollar så småningom vad som har hänt på min facebook. Där visar det sig att jag har fått ett brev från L kl 3 nånting på natten. Jag blir nervös och vågar knappt öppna det men gör det ändå för jag är ju även väldigt nyfiken. När jag läst det så svarar jag på det och vi för en ganka långsam mail diskution under degen med några timmrs mellanrum emellan varje brev. På eftermidaggen så går jag, min sambo, A och R på julskyltning. Där stöter vi på ett annat gäng nämligen X, M, S, S och L. Det uppsår en väldigt märklig stämning. Alla känner varrandra men det känns som att vi hatar varandra just i denna stund. Visst A och L är ju absolut inte överäns när det gäller den hemska filmens vara eller inte vara på nätet. Vad folk inte vet är ju att jag och L har mailat en del under dagen. Jag däremot vågar kanppt titta på L just nu så jag står bara och flinar plågat i bakgrunden. Ganska så snabt så väljer vi att gå åt skilda håll med dom olika gängen. Vi går till stadshotellet där A jobbar och dricker varm choklad. Sen så går vi och köper kina mat fast jag vill inte ha någon för jag tycker det är äckligt. När dom andra sedan äter sin kina mat så smakar jag på den och tycker att det är gott. Senare på kvällen så får jag ett mail där L ger mig sitt telefon nr så jag kan ringa till henne dagen efter hon ska nämligen till sthlm på kurs i tre dagar. Dagen efter så går jobbet bra. Min trevliga sambo har under natten tagit bort filmen eftersom han inte har kunnat sova eftersom L verkade så arg på honnom under mötet dagen innan. Det är även första gången sen i augusti som min kära sambo är hemme på kvällen. Han har nämligen jobbat ständig eftermiddag sedan augusti men just denna kväll så ska han vara hemma. Så jag får senare på kvällen smyga in på mitt rum och nervöst knapra in siffrorna på mobilen som kopplar ihop mig med Ls mobil. Jag tänker innan samtalet att om jag lyckas att prata i 15minuter så är det riktigt bra. Jageller jag kanske ska säga vi lyckas prata i 2 timmar och 41 minuter. Det får man väll ändå se som ganska ok. Dagen efter så pratar vi i 1 timme och 43 minuter. Och på torsdagen så har vi våran första smygdejt. På fredagen så har vi (några kompisar) bokat julbord på hotellet. Detta är väldigt trevligt men jag vill ju just då hellre umgås med L så jag lyckas smita tidigt ifrån julbordet genom att hävda att jag ska upp tidigt och åka till jkpg dagen efter. Detta är förvisso sant men jag går inte hem utan smiter istället iväg till L. Sen så håller vi på lite på detta visset ett tag frammåt. Jag kanske ska nämna att jag även blandar in J och gör så att det ska se ut som att jag och J skulle ha något på g. Jag berättar för J att jag och L dejtar och att jag tänker göra så att det verkar som att jag och J har något på gång om det är ok för henne. Hon tycker att det verkar kul och går med på det. Jag blir ju även tvungen att berätta för min kära sambo som numera är hemma på kvällarna och svårare att dölja saker för. Någon mer som vet om det är min sambos bror J. Det visar sig att det inte var så smart att låta J veta. För förra helgen när vi var på fest så avslöjade han allt. Så då var den roliga smygarleken slut.

Det gick till på följande sät:

Jag kommer till T & X på fest. Jag slår mig ner i soffan och börjar pimpla mina öl. Senare så ringer L till A och frågar vad han gör. Han förklarar att han är på fest hos T & X och att hon gärna får komma om hon vill. Hon kommer senare till festen. Jag säger hej till henne men skiter sedan i henne utan fortsätter att prata med en tjej jag inte har träffat tidigare. L körpå med sitt race och pratar med en massa personer och maserar Js axlar. Tjejen jag snackar med börjar smeka mig lite diskret på magen så jag inser att jag måste ta mig ur den situatione. Sen så yrar vi omkring så på varsit håll på festen. Vi är jävligt duktiga båda två och ingen misstänker något men plötsligt så kommer L och säger att J har avslöjat allt och att alla vet. Detta var lite trist får jag erkäna. Vi hade ju stora djävulskaps planer på gång och nu föll allting innan vi enns han dra igång något större. Det visar sig att J blivit sur på L för att han tyckte att hon retat honom. Jag själv har ingen aning hur det är med den saken eftersom jag inte var i närheten när det hela kom ut. J valde att avslöja saken när JJ frågade honom om jag hade någon flickvän. Då sa han bara ja ha han är ihop med L. Efter det så var saken ute. Det var åtminstone en hel del som blev väldigt snopna får man säga. Dagen efter så valde vi att ändå åka på våran planerade smygdejt till växjös badhus. Där plaskadi vi runt i vattnet. L fick en tonårsgrabb i nacken i strömmen så att hon nästan knäckte den. Jag mobbade en 10åring som inte vågade åka vattenrutchebanan. Det var helt underbart med andra ord.


Ja det var lite av det som hänt sen senast jag skrev. Visst det har varit jul och sånt med men det har inte hänt något speciellt som jag tycker är värt att ta upp om det. På julaftonskvällen/natten så hittade jag och L min sambo i mitten av en ring med tonårsgrabbar. Dom såg ut att dyrka honom.Så då valde vi att bogsera hem honom till lägenheten så att han slapp att vakna upp i något trångt pojkrum på juldagen. Jag blev även igen känd när jag stog med ballen ute vid pissuaren på UP. Det är ju du som sjunge i "I kissed Torbjörn" var det en kille som sa. Sen så ville han snacka med mig men jag smet. Lite kul var även att när dom spelade I kissed a girl så sjöng stora delar av dansgolvet istället I kissed Torbjörn och det är ju alltid trevligt.

Snart är det nyår och då ska jag nog kunna ställa till med en hel del saker att skriva om.


God jul på er alla idioter som läser detta


/Gråtrunkaren

press 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig m...

Av Gråtrunkaren - 6 juli 2009 18:42

Idag så skulle jag vara och jobba på högskolan i JKPG. (Det är där EU parlamentarikerna håller till just nu) Det var visst välldigt viktigt att göra klar några meningslösa soffor så att EU parlamentarikerna kan sitta i dem om dom skulle bli trötta ...

Av Gråtrunkaren - 21 februari 2009 11:07

Jag skulle ju berätta om vad som hänt under detta året hitintills lovade jag ju. Så det är lika bra att jag gör det nu. I det stora hela så har det ju varit lugnt. Detta mycket beroende på att nästan all min fritid gått åt till ett filmning och redig...

Av Gråtrunkaren - 20 februari 2009 06:47

Igår så gav jag en tjej på mc donalds en obehaglig upplevelse. Jag var lite smått hungrig igårkväll och orkade inte laga något att äta utan tog istället beslutet att jag skulle köra förbi mc donalds och köpa nått. I driven så beställde jag en qp. När...

Av Gråtrunkaren - 14 februari 2009 07:01

Tjosan i trosan!   Det var riktigt längesedan som jag bloggade nu. Förmodligen så beror det på att jag har varit väldigt lugn den senaste tiden och inte gjort några skandaler. Och gör man inga skandaler så finns det ju inget att berätta om. F...

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards