Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Dansbattel, fyra i rad, brottning och söndagsånges

Av Gråtrunkaren - 23 november 2008 21:06

Då sitter jag här igen framför datorn och ska återigen redogöra lite om dom senaste bevisen på att jag är en person som är väldigt svagt begåvad. Helgen som varit har jag verkligen bevisat det för mig själv ordentligt.

Så vad har då hänt? Jo på fredagen så startade mitt sug efter att berusa mig ganska så tidigt. Jag ansåg att det inte fans någon anledning att kämpa emot så jag hävde glatt i mig mina drycker och lät yrseln ta över kontrollen av min kropp och personlighet. Nu är det ju så att jag har börjat bli ganska så duktig på det här med berusning så jag lyckades ganska så bra. Eller rättare sagt så lyckades jag riktigt bra. Jag minns i stort sett inget av min utgång till det lokala statshotellet. Vad jag minns är att vi startade hemma hos mig men begav oss senare vidare till SH. Där spelade vi lite wii och fortsatte med det hårda men ändå väldigt viktiga intagandet av berusningsdrycker. Någon gång under detta så har min hjärna valt att sluta lagra information om vad jag har gjort eller sagt. Men enligt mina vänner så har jag befunnit mig på det lokala hotellet och tillbringat en hel del tid på dansgolvet. Jag har förmodligen uppfattat min danstalang som väldigt god eftersom jag när det var dags för stänga och musiken inte längre spelades valde att utmana en för mig okänd kille i ett dans battel. Jag samlade ihop två tjejer som fick agera domare och sedan så ska hela härligheten ha startat. Men exakt vad som hänt råder det lite delade meningar om. Enligt min gode vän och manlige sambo så ska jag ha vunnit tävlingen lätt. Men när jag under gårdagen diskuterade det hela med en av domartjejerna så var hon av en annan åsikt. Enligt henne så var det bara jag som deltog i tävlingen och då kan man ju inte klassas som en vinnare. Jag har personligen valt att ställa mig bakom min manliga sambos åsikt då det känns bäst för mig själv att tro på den.


På lördagsmorgonen så satt mycket av gårdagens berusningsdrycker kvar i min kropp och hade fortfarande en stor inverkan på min personlighet. Med insikten av detta så ansåg jag min manliga sambo och våran gemensamma manliga bekanta L att det var en bra ide att ge oss ut på staden och filma en musikvideo till en låt som jag och min sambo sjöng in för 18månadersedan. En liten detalj dök just upp i mitt minne nu. Det var en sak på lördagsmorgonen som var lite små konstig. När jag vaknade så hörde jag röster ifrån min sambos rum. Nyfiken som jag var så tassade jag iväg med ljudliga barfota steg in mot hans rum. I hans säng så låg både han och våran manliga bekante L och mös. Det visade sig att L hade vaknat i våran soffa på natten och fryst enormt mycket (vi har ca 15grader i våran lägenhet. Hyresvärden är skit mm. Men det är en annan historia). Han traskade då in till min sambo och säger med en 5årings röst -Jag fryser. Min sambo vaknar till lagom yr i mössan och säger bara -Lägg dig här du. Sen så klappar han med handen i sängen bredvid sig. Då kryper L ner till honom och dom har förmodligen en underbar natt ihop. Visst är det fint med manlig vänskap. Ja i alla fall vi beger oss ut på staden och för att filma en musikvideo men passar även på att låta L köpa sig ett par nya byxor. Han vill nämligen vara fin när han senare på kvällen ska på klassträff. Efter filmandet så styr vi hemåt och jag sätterigång med klippandet av filmen. Jag hinner göra klart den och lägga upp den på youtube precis lagom tills det är dags att bege sig till J för att starta upp kvällens personlighets störning.


Om du av någon anledning skulle vilja se filmen så har du den här

http://www.youtube.com/watch?v=8u6Q1an5H2o


Hoss J var det kul och trevlig stämning så länge jag har minnet med mig. Dess värre så är inte det så länge. Jag mins att jag kom dit och att vi spelade absolut överens men sen så har jag en minneslucka på ca 6 timmar. Jag inser själv att jag måste lugna ner mig med mitt supande men som hyfsat nybliven singel så känns ändå berusningen som en trevlig vän när helgen kommer. Däremot så måste jag nog minska ner väldigt mycket så att jag lyckas att behålla mitt minne och ha lite kontroll på läget. Vad jag ändå har lyckats att snappa upp genom vänner och mobilfilmer och liknande är följande. Jag har under förfesten stått i någon form av fylle ring och sjungt med till andliga sånger och skrikigt halleluja och liknande frikyrkouttryck. Jag har befunnit mig på det lokala hotellet där jag ska ha dansat men även muttrat en hel del om att det bara var idioter ute och att en av barerna var en speedway bar. Jag förstår inte själv riktigt vad jag menade med det men det finns säkert en högst logisk förklaring till det. Det ska tydligen ha varit väldigt stökigt och bråkigt på hotellet och vakterna ska ha fått jobba stenhårt hela kvällen. Till och med hotelldiriktören själv ska ha roatsig med att ta strypgrepp på en av sina nattklubbsgäster. Så visst känns det skönt att man bor i en liten stad där alla känner alla och på helgen så samlas som gillar sprit på samma ställe och bråkar med varrandra. Tack och lov så var jag själv inte inblandad i något bråk men jag ska ha hävdat att min kamrat SH skulle ha fått en smäll. Jag vet dock inte om detta stämmer för jag har inte diskuterat det med honom ännu. Hur som helst. Efter hotellbesöket så har jag förmodligen yrat omkring på torget för att sedan bege mig till en efterfest hos tidigare nämde SH. Där har jag enligt uppgift spelat fyra i rad mot (observera att jag skriver mot och inte med) unga fröken JH. Antagligen så har mitt spel inte flytit på efter mina förväntningar så jag ska vid två tillfällen ha ansett att det bästa sättet att visa att jag är bäst på fyra i rad är att brotta ner min motståndare på golvet. Tyvärr så ansåg inte JH att detta var ett lämpligt sätt att visa att jag var bäst på. Det är det som är problemet med tjejer dom kan ha väldigt svårt för att inse att muskelstyrka kan övervinna intelligens i många fall. Det ska alltid snackas om att man måste tänka och prata men om man använder sina enorma muskler för att lösa problem eller meningsskiljaktigheter så är man fel ute. Tjejer är konstiga. Någon annan som är konstig är jag själv. Jag väljer att inte berätta mer om varför men jag kan säga att jag faktiskt minns det sista på min kväll och detta medför att jag kan dra slutsatsen att jag är en väldigt konstig och dum person. Ibland så hade det varit roligare om man roade sig som min manliga sambo istället. Han tycker att det är trevligt att klä sig som Kalle Anka när han är ute på helgerna. Och med Kalle Anka klädsel så menar jag att han har en bar underkropp vilket alltid kan vara en trevlig syn för andra.


Kalle Ankan 


Ja det var denna helgens berättelse. Det känns som att jag fortfarande är påväg nedför men förhoppningsvis så börjar jag att kravla mig uppåt snart igen.


/Gråtrunkaren

http://www.youtube.com/watch?v=8u6Q1an5H2o  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig m...

Av Gråtrunkaren - 6 juli 2009 18:42

Idag så skulle jag vara och jobba på högskolan i JKPG. (Det är där EU parlamentarikerna håller till just nu) Det var visst välldigt viktigt att göra klar några meningslösa soffor så att EU parlamentarikerna kan sitta i dem om dom skulle bli trötta ...

Av Gråtrunkaren - 21 februari 2009 11:07

Jag skulle ju berätta om vad som hänt under detta året hitintills lovade jag ju. Så det är lika bra att jag gör det nu. I det stora hela så har det ju varit lugnt. Detta mycket beroende på att nästan all min fritid gått åt till ett filmning och redig...

Av Gråtrunkaren - 20 februari 2009 06:47

Igår så gav jag en tjej på mc donalds en obehaglig upplevelse. Jag var lite smått hungrig igårkväll och orkade inte laga något att äta utan tog istället beslutet att jag skulle köra förbi mc donalds och köpa nått. I driven så beställde jag en qp. När...

Av Gråtrunkaren - 14 februari 2009 07:01

Tjosan i trosan!   Det var riktigt längesedan som jag bloggade nu. Förmodligen så beror det på att jag har varit väldigt lugn den senaste tiden och inte gjort några skandaler. Och gör man inga skandaler så finns det ju inget att berätta om. F...

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards