Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Säkerheten är hög på EU-mötet i JKPG eller?

Av Gråtrunkaren - 6 juli 2009 18:42

Idag så skulle jag vara och jobba på högskolan i JKPG. (Det är där EU parlamentarikerna håller till just nu) Det var visst välldigt viktigt att göra klar några meningslösa soffor så att EU parlamentarikerna kan sitta i dem om dom skulle bli trötta av allt hårt ”arbete” dom utför. Detta kom dom på i torsdags. Det är ju väldigt svårt att säga till i tid att man vill ha något gjort. Detta ledde till att tappetseraren fick jobba hela helgen för att få klart alla dynor. Inte för att det gör mig någonting jag fick ju vara ledig i helgen och kunde då roa mig med att bryta nacken av en abbore istället för att jobba som den stackaren fick göra. Men nu skiter vi i det och återgår till saken.

Runtomkring hela högskolan är det massa staket och patrolerande poliser, tjocka poliser, smala poliser, långa poliser, korta poliser, poliser med hundar, poliser på tak, poliser med solbrillor, poliser som kollar vem som går in på området ja det är alla tänkbara sorters poliser där. Självaste säpo har även tagit sig till lilla Jönköping för att se till så att de vanliga poliserna ska klara av att sköta säkerheten. Även en hel del vanliga poliser har fått resa till jönköping för att hjälpa till att säkra området. I staden kan man se en massa polis bussar, bilar och motorcyklar cirklaomkring för att visa att man är beredda på allt. Med vetskap om detta så var jag förberedd på att jag skulle får redogöra för vem jag var och vad jag hade för ärende till högskolan. Dom kanske till och med skulle vilja kolla vad jag hade för last i bilen när jag kom. Så blev nu inte fallet. När jag kom dit och mötteupp tapetserarna så parkerade vi vid en del av högskolan som inte var avspärrad och sedan tog vi med oss två stora vagnar full lastade med saker och gick in i en port så att vi kom in i källaren sedan så tog vi hissen upp till fjärde våningen och traskar vidare till det stället där vi mskulle sätta ihop sofforna. På vägen dit så paserar vi massor av poliser och någon form av ledningscentral eller liknande där det sitter fullt av poliser framför datorskärmar. Inte en endaste en frågar vilka vi är eller vad för ärende vi har. När vi hållerpå att montera sofforna så kommer det en brandchef och pratar med oss och skojar om att vi nu jobbar på det säkraste stället i hela Sverige för tillfället. Sen frågar han om det har varit jobbigt med alla kontroller. -Nä inte specielt jobbigt. Svarar vi och förklarar sen att vi inte har blivit kontrollerade någonstans på våran väg in. Han ser väldigt förvånad ut och försvinner sedan. Vi gör klart vårat jobb och försvinner sedan samma väg som vi kom. När vi går ut så släpper vi in någon form av orkester som förmodligen ska in och underhålla på mötet. Jag tror åtminstone att det var en orkester för dom var mörktklädda hadde solglasögon och luvtröjor och hadde med sig stora kontrabas och cellofodral in och det är väl så som symfoniker ser ut eller?


/Gråtrunkaren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig m...

Av Gråtrunkaren - 21 februari 2009 11:07

Jag skulle ju berätta om vad som hänt under detta året hitintills lovade jag ju. Så det är lika bra att jag gör det nu. I det stora hela så har det ju varit lugnt. Detta mycket beroende på att nästan all min fritid gått åt till ett filmning och redig...

Av Gråtrunkaren - 20 februari 2009 06:47

Igår så gav jag en tjej på mc donalds en obehaglig upplevelse. Jag var lite smått hungrig igårkväll och orkade inte laga något att äta utan tog istället beslutet att jag skulle köra förbi mc donalds och köpa nått. I driven så beställde jag en qp. När...

Av Gråtrunkaren - 14 februari 2009 07:01

Tjosan i trosan!   Det var riktigt längesedan som jag bloggade nu. Förmodligen så beror det på att jag har varit väldigt lugn den senaste tiden och inte gjort några skandaler. Och gör man inga skandaler så finns det ju inget att berätta om. F...

Av Gråtrunkaren - 26 december 2008 06:56

Då var det dags att återigen redogöra liteför vad som hänt sen sist. Det var ju et tag sedan jag skrev så det kommer nog bli lite rörigt antar jag för det har hänt en heldel.   Yrkesgrupper i krig Bland annat så har jag upptäckt at det finns någon ...

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards