Alla inlägg under november 2009

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig men jag tog skiten ändå. Skit samma! Vad jag ville ha sagt var att jag inte kunde ta den när jag skulle ta den, antingen med riskgruppen eller med gruppen 20-30år. Men idag så traskade jag dit och skulle få min spruta. Där befann sig även gruppen 31-40åringa. Dessa människor är väldigt egoistiska, självupptagna, ifrågasättande, bättrevetande än andra, skräniga, bortskämda och allmänt jobbiga.

Varför uppfattar jag dom så då?

Jo, Flertalet av alla dessa människor ska klaga på att det är kö. Många försöker tränga sig i kön sedan protesterar dom väldigt högt om någon tränger sig framför dem. Dom ska ifråga sätta allt. -Varför ska jag fylla i den? -Varför måste jag stå i en kö först sedan en annan? -Varför finns det nummerlappar och vi måste ändå köa? -Varför måste jag och mina barn stå i en annan kö som är längre? -Vem har gjort detta systemet? -Varför har ingen tänkt? Sedan övergår dom till klagandet. -Ja jag vet inte men jag hade ju inte gjort såhär. -Vore det inte bättre om dom gjorde si eller så. -Kunde dom inte ha.... och liknande kommentarer sägs lite extra högt så att dom som har hand om allt ska höra att dom är missnöjda. Några försöker smuggla förbi sina ungar och ”tycker inte att det gör något om bara deras barn får komma in i vuxen kön. Det gör väll inget? dom är ju bara 2st”


Hade dessa egosentrerade människor inte varit så upptagna med att tycka att dom själva är så bra, viktiga och borde ha fått bestämma hur allt skulle gå till samt att just dom skulle kunna få smitaförbi i kön. Ja hade dom inte vart det så hade dom kanske förstått varför det fungerade som det gjorde. Nej istället för att försöka ta in lite info så klagas det och skriks det i kön. Ja för självklart måste man ju snacka med någon som står en bra bit fram i kön och detta genom att skrika till dem. Och när man skrikpratar i en kö så måste man ju visa för alla andra i kön att man är en rolig och intresant person. Därför så försöker man berätta om coola saker och dra skämt så att alla andra i kön ska imponeras. Tyvärr så blir man inte imponerad av någon med dålig humor och ett fejkat intresant liv. Nej man blir irriterad. Och när man sedan ska behöva höra

-Jag vet inte om jag riktigt tror på det här. Det är ju media som blossat upp det. Det är nog helt meningslöst med sprutan.

När man hör sånt så undrar man ju vad den personen gör där överhuvudtaget. Är det inte bättre och stanna hemma och stå för att du inte tror på hela grejen?


Men varför beter sig då denna åldersgrupp mäniskor så här? Min gissning är den att dom flesta av dessa har bildat familj och har barn. När folk får barn så blir dom automatiskt dumma i huvudet. Dom tror att deras barn är viktiga för alla andra. Personer som har skaffat barn börjar efter ett tag tänka, -Fan jag kan ju föröka mig. Jag behöver inte följa detta samhällets regler. Jag kan ju starta mitt ett eget folk och leda dom.

Det är ju just det som dom gör hemma. Dom beslutar om bestämmer allt i familjen om vem som får göra vad och hur det ska göras. Detta gör att dom tror att det är dom som är den självklara tänkaren, ledaren och är den som vet hur allt görs bäst. För hemma är det ju dom som får stå för tänkandet. När dom sedan kommer någon stans där någon annan har tänkt och förmodligen gjort det bättre än dom så känner dom sig hotade och går ner till samma nivå som sina barn och måste ifrågasätta allt och klaga ljudligt. För det är ju så dom blir bemötta hemma.

Men nu var det ju även så att dom hamnade med en massa jämnåriga och det har dom inte vart sedan dom slutade skolan och detta gör att vissa gårtillbaks till sin skoltid och börjar snacka högt för att visa att dom är häftiga, roliga och intresanta människor. Detta gjorde dom ju när dom var unga och coola.


Om en dryg månad så fyller jag 31år så jag var tvungen att passa på att klaga lite nu/

Gråtrunkaren





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards