Direktlänk till inlägg 27 november 2008

I want more, I want gråtrunkaren

Av Gråtrunkaren - 27 november 2008 17:02

Då har den startat igen den sedvanliga torsdagasfunderingen inför helgen. Ska jag dricka något med berusningsmedel i eller inte under helgen. Jag har självklart som en sann helgalkis redan köpt sex öl. För man vill ju inte vara utan ifall att man skulle vilja dricka nått. Däremot så är ju inte sex öl så mycket om man är gråtrunkaren (ett tydligt tecken på psyksjukdom när man talar om sig själv i tredje person). Jag kommer inte dricka något på fredagen det vet jag eftersom jag ska upp tidigt på lördagen och köra bil. Men lördagen där emot är lite oviss. Man vill ju inte vara den enda som är nyckter ifall de andra supertilldet. Men man vill ju inte heller vara lika full som förra helgen då man inte minns nått istort sett. Så gråtrunkaren "helgalkisen" har löst det fina problemet genom att redan i onsdags köpa öl till helgen trotts att han då fortfarande ansåg att det inte skulle vara en bra idé att supa till helgen. Men ändå köpte jag sex öl för det skulle ju vara så hemskt att få stå och köa på bolaget på lördagen. Visst är det ett härligt missbrukarbeteende jag har lagt mig till med. Jag hittar fina anledningar till att köpa öl trotts att jag försöker intala mig att jag inte vill ha några.


En stor nackdel med att dricka sig berusad är att jag blir så dryg när jag ska prata med folk. Eftersom jag redan i nycktert tillstånd är helt inkopetent vad det gäller den socialabiten så blir den ju inte bättre med sprit i kroppen. Ett av mina största nöjen när jag är full är att talaom för folk vart dom jobbar. Kan förstå att det är konstigt men sån är jag. Det är inte för sådana som jag känner som jag gör det utan för sådana som jag kännerigen som jag gör det.

-det är ju du som jobbar på däckfirman!

-du satt i kassan idag när jag handlade!

-är det inte du som jobbar på lego?

På detta sättet fortsätter det. Det är inte för att jag vill vara jobbig mot folk som jag gör så utan det är för att jag försöker att få någon slags socialkontakt  med personer jag inte känner. problemet är bara det att när jag har sagt vart dom jobbar så är jag inte så intreserad av personen ifråga längre. Så då blir det mest en konstig stämning. Konstig stämning det är helt klart min grej det.


Så vad har jag då kommit fram till i denna torsdags fundering?

Jo följande.

1. Jag ska åtminstone inte drickamig så full så att jag inte minns nått och fullständigt tappar kontrollen över läget.

2. Jag ska inte talaom för folk vart dom jobbar

3. Jag ska försöka träna upp min socialakompetens.

4. Jag ska inte sluta upp med att ha kul på helgen.

5. Jag ska däremot fundera över vad som verkligen är kul. Är det kul att må dåligt och ha ångest en hel helg. Tycker jag att det är kul så ska jag fortsätta med det men kommer jag fram till att det inte är så kul så kanske jag ska börja sysselsätta mig med något annat på helgerna.


Det var det för idag. Nu ska jag gå och ansa mitt skägg/

Gråtrunkaren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig m...

Av Gråtrunkaren - 6 juli 2009 18:42

Idag så skulle jag vara och jobba på högskolan i JKPG. (Det är där EU parlamentarikerna håller till just nu) Det var visst välldigt viktigt att göra klar några meningslösa soffor så att EU parlamentarikerna kan sitta i dem om dom skulle bli trötta ...

Av Gråtrunkaren - 21 februari 2009 11:07

Jag skulle ju berätta om vad som hänt under detta året hitintills lovade jag ju. Så det är lika bra att jag gör det nu. I det stora hela så har det ju varit lugnt. Detta mycket beroende på att nästan all min fritid gått åt till ett filmning och redig...

Av Gråtrunkaren - 20 februari 2009 06:47

Igår så gav jag en tjej på mc donalds en obehaglig upplevelse. Jag var lite smått hungrig igårkväll och orkade inte laga något att äta utan tog istället beslutet att jag skulle köra förbi mc donalds och köpa nått. I driven så beställde jag en qp. När...

Av Gråtrunkaren - 14 februari 2009 07:01

Tjosan i trosan!   Det var riktigt längesedan som jag bloggade nu. Förmodligen så beror det på att jag har varit väldigt lugn den senaste tiden och inte gjort några skandaler. Och gör man inga skandaler så finns det ju inget att berätta om. F...

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards