Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

En semester i spritens tecken

Av Gråtrunkaren - 19 juli 2008 16:59

Ja, då har man avverkat sin första veckas semester. Det har varit kul.

Man kan välja att göra olika saker på sin semester. Vissa renoverar på sina hus, andra åker till sin sommarstuga, en del är bara hemma och tar det lugnt, camparna brukar campa, några åker utomlands och vissa gör någonting helt annat. Jag och mina vänner valde att vi skulle ut och campa. Camping är en förhållandevis billig form av semester. Vi ville ha en förhållandevis billigform av semester så att vi kan lägga våra slantar på sådant som vi tycker är viktigt. Ja som du förstår så menar jag att vi ville ha våra pengar till våran hobby alkohol. Vi funkar ju nämligen bäst ihop när vi har lite sprit i kroppen. Kanske för att det enda gemensamma intresset vi har är just sprit. Ska vi göra något så är det ju mycket roligare om man är lite full. T.ex ska man spela paintball så är det roligare att vara full, ska man bowla så är det roligare att vara full, ska man åka slalom så är det roligare att vara full, ska man grilla så är det roligare att vara full, ska man handla på Ica så är det roligare att vara full, ska man umgås med varandra så är det roligare att va full, ska man överleva helgen så är det roligare att vara full eftersom det är det ända som fins att göra i en småstad för att ha kul. Så som du förstår så valde vi att vara fulla på våran semestertripp.

Vid kl 11:00 startade våran resa mot Åhus. Vid kl 11:10 startade min privata resa mot berusningen. Jag hade valt att starta min resa med ABSOLUT-airways för att senare byta och fortsätta resan med ÅBRO GOLD-transit. Jag hade tur och var skapligt berusad efter den ca 20mil långa resan.

Vi hade blivit lovade (som jag har förstått det) att bo på trådgården till någons stuga. Riktigt så blev det inte. Vi fick istället bosätta oss på parkeringen till ett naturreservat ganska långtifrån civilisationen. Fördelen med berusning är att bristen på el men framförallt hygienutrustning typ dusch och toalett inte känns så betungande. Något man kan märka på de yrkesalkoliserade som finns utplacerade i våra svenska städer.

Väl på plats på parkeringen så började vi resa vårat läger. Det var stödben som skulle vevas ner, förtält och tält som skulle resas samt ett pingisbord som skulle sättas upp. När vi var klara med lägerbygget så återvände en av bilarna som hade varit och köpt pizza till alla. Det är nu som semestern kan börja på allvar. För från och med nu så behöver ingen hålla sig nykter. Den bästa sortens semester helt enkelt.

Efter en hel dels yrande och supande på parkeringen så dyker det upp en taxibuss som någon har beställt (definitivt inte jag, för jag var inte kapabel). När vi kom in i taxin så blev lyckan helt total för oss. Det visade sig att vi hade lyckats beställa en karaoke taxi. Karaoke taxi är oerhört kul att åka när man är full. Däremot så kan det inte vara så kul att köra den. Men våran taxichaffis verkade inte bry sig om det. Han var nog van vid efterblivna människor (eller vad jag nu ska kalla oss för) som tror att dom kan sjunga.

När vi kom till förfesten så blev det ungefär lika kul som det är att sitta och titta på direktsändningar från riksdagen. Ja, det var inte riktigt samma sorts folk som strålade samman kan man säga. Vårat gängs inställning till fest är "var full, säg roliga saker, gör roliga saker, ha kul med nya personer och försök inte vara cool". Gänget vi kom till hade inställningen "Prata inte med någon som du inte har känt i mindre än fem år, drick lite för att det är gott (inte för att bli full), prata högt om din nystartade webshop, ha det trevligt (inte kul) och plocka gärna fram en gitarr och visa vilken musikaliskt begåvad kille du är. (Det var på detta sättet mitt fulla jag uppfattade situationen. Jag kan inte få någon version från det andra gänget för jag lyckades inte få någon kontakt med dem. Kanske var jag för full.) Vi matchade inte varandra helt enkelt.

Sen kom taxin och då blev det roligt igen. Vi åkte till pubben och käkade oxfilé. Jag minns att det smakade väldigt gott. Maten kostade 250kr har jag fått reda på i efterhand. Förmodligen tyckte jag att det var lite dyrt och ville dra in lite pengar igen så jag fick den lysande idén att sälja mina kläder. Eller mina var det ju inte. Jag hade lånat en gul husvagnskostym (träningsoverall) av min kompis. Jag fick en förfrågan av en man på pubben om han fick köpa mina kläder. Jag tänkte noga överförslaget (0,1 sek) sen sa jag att han självklart fick det. Priset satte jag till 100kr. Det priset tyckte klädernas ägare var en aning för billigt så han tvingade mig att chockhöja priset till det dubbla. Jag var allt lite nervös när jag meddelade det nya priset till mannen. Skulle det vara okej att trissaupp priset på detta viset. Skulle jag bli tvungen att behålla kläderna och gå fattig hem. Men som tur var så visade det sig att detta inte var något problem för den glade köparen. Han gav mig glatt 200kr och jag gav honom glatt mina (eller min kompis) kläder.

En nöjd affärsman Nöjd köpare På pubben

100kr gick till klädernas riktiga ägare och 100kr gick till mig. Sedan insåg jag att jag bara hade kalsonger och en vit t-shirt på mig. Kanske inte den mest lämpliga klädseln på ett uteställe. Fast det visade sig att jag hade en bakomliggande plan för hela situationen. Jag är ju en snål djävul så min plan var att nu när jag har tjänat 100kr så måste jag bli utslängd så jag inte kan göra av med mer pengar. Detta visade sig däremot vara mycket svårare än man kan tro.


1. Jag hade fel klädsel (pissetofflor, kalsonger & t-shirt) brukar inte vara ok

2. Jag betedde mig på ett mycket otrevligt sätt

3. Jag uppträder som en dunder överförfriskad person

4. Jag sitter på min kompis axlar så att jag ska synas över hela stället och på så sätt lyckas att få den uppmärksamhet som ska leda till att jag blir utslängd


Ingenting hjälpte. Jag lyckades inte bli utslängd trotts mina försök. Vakterna tilltalade inte ens mig. Jag kände mig som ett misslyckat fyllo när vi senare på kvällen traskade mot våran husvagn i böleskogen. När vi går där så nämner en av mina vänner något som kan vara orsaken till att jag fick vara kvar på stället. Det fanns folk på stället som trodde att jag hade svensexa. "Hoppas verkligen att det där är en svensexa" hade dom sagt. Dom hade fel. En idiot har rätt att bete sig som en idiot när helst han vill. Det är viktigt att få göra bort sig men det är en fördel om man inte är på hemmaplan. Jag kan ju nämna vad en annan av mina vänner har gjort under sin semester. Han och hans gäng Dream Team (jag kallar dom för Dream Team för det är dom bästa vi har i min stad när det handlar om sprit och snusk. Dream Team har även medlemmar från grannstaden. Lika barn leka bäst) var på tivolifestivalen. Där lyckades min kompis först bli utslängd från festivalen för en liten skitsak. Han råkade ställa sig upp och kissa på ett bord i öltältet. Detta fick man inte göra för dom mesiga vakterna så han blev utslängd. En annan av medlemmarna i Dream Team var så duktig att han filmade hela händelsen så att vi här hemma kunde se hela förloppet från bordpisset tills utslängningen. Det är vad jag kallar en riktig kompis. Senare på kvällen lyckades min pissande kompis även bli utslängd från en pubb. Så det är lite märkligt hur olika skånska vakter reagerar olika. I en stad får man inte pissa på borden eller spotta inomhus men i nästa är det helt ok att gå omkring i kalsingar. Konstigt!


Tja det som hände sedan på våran semester är inte så intressant förens vi befinner oss i Karlshamn på onsdagskvällen. Östersjöfestivalen har startat och på plats i staden finns Jill Johnsson och Magnus Uggla. Några andra som är på plats i staden är vårat semestergäng. Vi befinner oss nere vid kanalen där vi häver i oss alkoholhaltiga drycker. Något som man den lokala polisen vänligt men bestämt berättar för oss att man inte får göra på denna plats. De tvingar oss att häva ut våran öppnade dricka. Jag lyckas gömma min öl under en kåbojhatt (är man smart så är man). Någon som däremot inte befinner sig i sin mest intelligenta situation i livet är min vän "bordpissaren" som försöker ragga på den blonda ganska söta polistjejen som är med. Det finns vissa saker som man bör tänka på när man ska ragga på en tjej som är polis.


1. Hon bör inte vara i tjänst

2. Du bör inte vara så full så du inte kan stå

3. Du bör inte vara så full så du inte kan prata

4. Du bör inte tafsa på henne (inte ens tjejer som inte är poliser brukar gilla det)

5. Du bör göra som hon säger

6. Om du bryter endast mot en av de fem första punkterna så kommer du misslyckas. Därför så är det inte ens lönt att försöka.


Törstig

Min vän bröt mot alla reglerna. Du tänker säkert att han fick följa med polisen ändå men där har du fel. Hade vi bara varit killar i vårat gäng så hade han säkert fått göra det. Men nu hade vi oturen att ha med oss tjejer också. Så när polistjejen skrek -Ni har fem sekunder på er att ta bort honom härifrån! Ja då gör en av tjejerna det. Detta hade inte vi killar gjort. Tjejer är konstiga, både polistjejer och vanliga tjejer!

Ja det var lite om våran spritsemester. Något som man inte tror om oss är däremot att vi även spelade en hel del pingpong under resan men det är en helt annan historia.


/Gråtrunkaren  
 
Ingen bild

Fredde

22 juli 2008 08:04

Ja, det stämmer ju rätt bra detta, förutom att vi inte åkte mer än en gång i taxin.
Men hur fasen ska du veta det??
Resten av denna tripp är egentligen en stor lucka för mig.
Ha de så skoj med flickvännen.

 
Ingen bild

Gråtrunkaren

25 juli 2008 10:16

Idiot jag skrev ju sen kom taxin igen och då blev det roligt.

 
Ingen bild

Idiot

25 juli 2008 18:40

Jo, du skrev ju det, men det kom aldrig nån taxi igen, vi gick bort. Nåt JAG faktiskt minns!

 
Bäret

Bäret

25 juli 2008 19:26

eeeeee ja hur skulle du veta din byxlösa pojkspoliing... haha ja o annika minns allt iaf. fram tills typ elva :) haha

http://bimbofierad.blogg.se

 
Ingen bild

Byxlösaspolingen

26 juli 2008 21:29

I min värd så åkte vi taxi. Så det så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gråtrunkaren - 24 november 2009 21:21

 Jag har under kvällen varit och tagit min spruta mot svininfluensan. Jag skulle tagit den tidigare men eftersom jag har tryckt i mig en massa annat vaccin inför en resa så har jag inte fått ta den. Jag vet inte riktigt om jag egentligen bryr mig m...

Av Gråtrunkaren - 6 juli 2009 18:42

Idag så skulle jag vara och jobba på högskolan i JKPG. (Det är där EU parlamentarikerna håller till just nu) Det var visst välldigt viktigt att göra klar några meningslösa soffor så att EU parlamentarikerna kan sitta i dem om dom skulle bli trötta ...

Av Gråtrunkaren - 21 februari 2009 11:07

Jag skulle ju berätta om vad som hänt under detta året hitintills lovade jag ju. Så det är lika bra att jag gör det nu. I det stora hela så har det ju varit lugnt. Detta mycket beroende på att nästan all min fritid gått åt till ett filmning och redig...

Av Gråtrunkaren - 20 februari 2009 06:47

Igår så gav jag en tjej på mc donalds en obehaglig upplevelse. Jag var lite smått hungrig igårkväll och orkade inte laga något att äta utan tog istället beslutet att jag skulle köra förbi mc donalds och köpa nått. I driven så beställde jag en qp. När...

Av Gråtrunkaren - 14 februari 2009 07:01

Tjosan i trosan!   Det var riktigt längesedan som jag bloggade nu. Förmodligen så beror det på att jag har varit väldigt lugn den senaste tiden och inte gjort några skandaler. Och gör man inga skandaler så finns det ju inget att berätta om. F...

Presentation

Omröstning

Är det dags för mig att ta det lite lugnt med spriten?
 Ja
 Nej
 Det är lugnt, det är redan försent för dig ändå
 Spriten? jag trodde du drack öl
 Du ska nog dra ned lite på din konsumtion

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards